e-Fatura, veri format ve standartı Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) tarafından belirlenen, Vergi Usul Kanunu (VUK) gereği bir faturada yer alması gereken bilgileri içeren, satıcı ve alıcı arasındaki iletimi GİB üzerinden gerçekleştirilen, kağıda basılmayan, tüm işlemleri dijital ortamda yapılan bir elektronik belgedir. Matbu fatura elde ya da program kullanılarak oluşturulup yazıcıdan çıkartılırken e-Fatura tamamen dijital ortamda oluşturulup kesilir. VUK her iki fatura tipini de yasal kabul eder. e-Fatura’nın tek farkı, elektronik ortamdan alınıp gönderilebilmesidir.
e-Fatura’nın Avantajları
Firmanıza ve size mobilite, hız ve pratiklik kazandırır. İş süreçlerinizi hatadan arındırıp optimize eder; verimliliğinizi artırır.
- Firmanızın hem uluslararası finansal standartları yakalayan hem de Maliye Bakanlığı'nın belirlediği koşullara uygun, her an iç ve dış denetime hazır bir elektronik fatura sistemine kavuşmasını sağlar.
- Mikro Yazılım’ın 30 yıllık deneyimi ile entegrasyon sürecinizi uçtan uca sorunsuz yönetir.
- Hem masaüstü hem bulut iş çözümleriyle tam entegre olarak çalışır.
- Mikro yazılım güvencesi ile göndermiş ve almış olduğunuz tüm faturalarınız 10 yıl boyunca ücretsiz olarak saklanır.
- Faturanız kâğıda dökme ve kargo ile gönderme maliyetlerini ortadan kaldırarak tasarruf etmenizi sağlar. Aynı zamanda kâğıt kullanımını azaltır, çevreyi korumaya yardımcı olur.
- Faturalama sürecini hızlandırarak ödemelerinizi zamanında almanıza yardım eder.
e-Fatura Hizmetinden Faydalanma Yöntemleri
Mikro Yazılım e-Fatura Hizmetinden üç farklı yöntem ile faydalanabilirsiniz;
1. Mikro Yazılım Ticari Paket Program
Mikro Yazılım Programı ve e-Fatura modülü sayesinde kestiğiniz faturalar dijital olarak mühürlenmiş bir şekilde, GİB'e iletilir. Tedarikçilerinizin size gönderdiği e Fatura'lar GİB posta kutusundan alınıp Mikro Programınıza otomatik işlenir ve muhasebeleşir.
2. MikroX
Mikro Yazılım tarafından geliştirilen bulut teknolojisi ile çalışan online ön muhasebe programı sayesinde e-faturalarınızı hızlı ve kolayca hazırlar bir tuş ile gönderebilirsiniz.
3. Mikro Yazılım e-Fatura Portal
Hiçbir yatırım maliyeti ödemeden elektronik ortamdan fatura göndermenizi, almanızı, saklamanızı ve görüntülemenizi sağlayan, Maliye Bakanlığı standartlarıyla tam uyumlu bir e-Fatura sistemine geçebilirsiniz.
e-Fatura Aktivasyon Adımları
1. Mali mühür başvurusu
e-Fatura mükellefi olabilmeniz için Kamu Sertifikasyon Merkezinden mali mühür başvurusu yapmanız gerekmektedir. Mali Mühür Başvurusu için tıklayınız.
2. GİB Başvurusu
Mali mührünüz geldikten sonra Gelir İdaresi Başkanlığı sayfasından elektronik fatura başvurusu yapmanız gerekmektedir. Başvuru yöntemi olarak “özel entegrasyon” seçeneğiyle başvurunuzu mali mühür kullanarak tamamlayınız. GİB Başvurusu için tıklayınız.
e-Fatura servisinizi kullanmaya başlamadan önce 0850 225 10 10 numaralı telefondan e-Mikro destek hattına ÜCRETSİZ ulaşarak ayarlarınızı yaptırabilirsiniz.
Sıkça Sorulan Sorular
E-Fatura nedir?
e-Fatura, veri format ve standardı Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) tarafından belirlenen, Vergi Usul Kanunu (VUK) gereği bir faturada yer alması gereken bilgileri içeren, satıcı ve alıcı arasındaki iletimi GİB üzerinden gerçekleştirilen, kağıda basılmayan, tüm işlemleri dijital ortamda yapılan bir elektronik belgedir. Matbu fatura elde ya da program kullanılarak oluşturulup yazıcıdan çıkartılırken e-Fatura tamamen dijital ortamda oluşturulup kesilir. VUK her iki fatura tipini de yasal kabul eder. e-Fatura’nın tek farkı, elektronik ortamdan alınıp gönderilebilmesidir.
E-Fatura’dan kimler faydalanabilir?
Gerçek kişi ve Şahıs şirketleri ile Anonim, Limited şirketi statüsünde olan tüm ticari işletmeler e-fatura uygulamasından yararlanabilirler.
454 Sıra No.lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği’ne göre;
a) 2017 hesap dönemi brüt satış hasılatı 10 Milyon TL ve üzeri olan mükelleflere:
İlgili hesap dönemine ilişkin gelir/kurumlar vergisi beyannamesinin verileceği tarihi
takip eden hesap döneminin başından itibaren (normal hesap dönemine tabi olanlar için bu
tarih 1/1/2019’dur),
b) 4760 sayılı Özel Tüketim Vergisi Kanununa ekli (I) sayılı listedeki malların imali,
ithali, teslimi vb. faaliyetleri nedeniyle Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK)’ndan
lisans alan mükelleflere (Bayilik lisansı olanlar, münhasıran bu lisansa sahip olmaları
nedeniyle bu bent kapsamında değerlendirilmeyecektir.)
Lisans aldıkları tarihi izleyen hesap döneminin başından itibaren (lisans alma tarihi ile
izleyen hesap dönemi arasındaki sürenin üç aydan kısa olması halinde isteyen mükellefler
açısından bir sonraki hesap döneminin başından itibaren )
c) 4760 sayılı Özel Tüketim Vergisi Kanununa ekli (III) sayılı listedeki malları imal, inşa
ve ithal eden mükelleflere,
Mükellefiyet tesis ettirdikleri tarihi izleyen hesap döneminin başından itibaren
(mükellefiyet tesis tarihi ile izleyen hesap dönemi arasındaki sürenin üç aydan kısa olması halinde isteyen mükellefler bir sonraki hesap döneminin başından itibaren),
e-Fatura ve e-Defter uygulamalarına geçme zorunluluğu getirilmiştir.
E-Fatura’dan nasıl faydalanabilirim?
Aşağıdaki yöntemlerden birini seçerek e-Fatura uygulamasınan yararlanabilirsiniz.
1. GİB e-Fatura Portalı
2. Entegrasyon Yöntemi
3. Özel Entegratör (emikro.com.tr)
Kulanmaya başlamak için yapmanız gerekenlerle ilgili Aktivasyon Adımları bölümünden yardım alabilirsiniz.
E-Fatura’dan faydalanmak için mali mühür almam gerekiyor mu?
Evet. Gelir İdaresi Başkanlığı’na başvurup mali mühürünüzü temin ettikten sonra E-fatura uygulamasından faydalanabilirsiniz.
E-Fatura’dan faydalanmak için E-Fatura uygulamasına geçmem gerekiyor mu?
Evet. Gelir İdaresi Başkanlığı’na başvurup Özel Entegratör aracılığı ile e-Faturayı kullanacağınızı belirttikten sonra E-fatura uygulamasından faydalanabilirsiniz.
Özel entegratör nedir?
14/12/2012 tarih ve 28497 sayılı Resmî Gazetede yayımlanan 421 sıra No.lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği ile 397 sıra No.lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliğinde değişiklik yapılarak; e-Fatura uygulamasına kayıtlı mükellefler ile kayıt olmak isteyen mükelleflerin teknik yeterliliğe sahip bir özel entegratörün bilgi işlem sistemi vasıtasıyla elektronik fatura alıp gönderebilme imkânı sağlanmıştır.
Özel entegratör kullanımı ile;
1. Kağıt fatura tedarik, depolama ve gönderim maliyeti ortadan kalkar,
2. Dış sistemlerle veri entegrasyonu sağlanır ve hatasız, hızlı gönderim yapılır,
3. Faturayı işleyen personele ihtiyaç kalmaz ve işleme sırasındaki hatalar ortadan kalkar,
4. Sarf malzeme tüketimi azalır,
5. Fatura gönderimindeki aksaklıklar (kaybolması veya gecikmesi) önlenir,
6. Arşivleme işlemleri kolayca yapılır ve ihtiyaç halinde arşiv faturası anında görüntülenir,
7. Karşılıklı fatura anlaşmasında uyuşmazlıklar önlenir.
Özel entegratörle çalışacak mükelleflerin mali mühür almaları gerekecek mi?
Evet. Gelir İdaresi Başkanlığı’na başvurup mali mühürünüzü temin ettikten sonra başvurunuzda Özel Entegratör aracılığı ile e-Faturayı kullanacağınızı belirtmeniz yeterlidir.
Özel entegratörle çalışmaya başlayan mükelleflerin GİB portalları açık kalabilir mi?
Aynı dönemde aynı alias ile iki farklı yöntem kullanılamamaktadır. GİB portalından özel entegratör ile çalışmaya başlayan mükellefler fatura kabul, red ve fatura gönderimi yapamazlar.
Entegrasyon yapan bir mükellefin özel entegratörle anlaşma yapması durumunda nasıl bir işleyiş söz konusu olacaktır?
Gelir İdaresi Başkanlığına verecekleri bir dilekçe ile entegrasyon hesapları kapatılacak ve özel entegratör vasıtasıyla fatura alışverişi yapacaklardır.
Zorunluluk kapsamındaki mükelleflerden değilim ancak e-Fatura kullanmak istiyorum. Ne yapmalıyım?
Gerçek ve Şahıs şirketleri ile Anonim, Limited şirketi statüsünde olan tüm ticari işletmeler e-fatura uygulamasından yararlanabilirler.
e-Fatura Aktivasyon Adımları bölümümüzdeki adımları takip ederek e-Fatura kullanmaya başlayabiliriniz
Her bir eMikro hizmeti için farklı E-Kontör paketleri satın almam gerekir mi?
E-Kontör, Mikro Yazılım’ın tüm e-mikro hizmetlerinde kullanılacak ortak para birimidir. Bu nedenle, tüm hizmetler için tek bir paket almanız yeterlidir.
E-Kontör paketini nasıl satın alabilirim?
www.emikro.com.tr sayfasına giriş yaparak “Kontör Satın Al “seçeneği ile veya çalışmış olduğunuz Mikro İş ortağını ile iletişime geçerek satın alabilirsiniz.
E-Kontör paketini aylık mı satın almam gerekiyor?
Her ay kontör alım zorunluluğu yoktur.E-Kontör paketlerinde yer alan kontörlerinizi 6 ay süre ile sınırlı olmak koşuluyla satın almanızı takip eden aylarda kullanabilirsiniz.
Bu sayede harcamalarınızı küçük parçalara bölerek nakit akışınızı optimum şekilde yönetebilir ve kontör tüketiminizi kontrol altına almış olursunuz.
Çözüm ortağımız size uygulamalı Mikro Yazılım programları sunumu yapacak. Böylece ürünlerimizle tanışacak, işletmenizin ihtiyaçlarını en doğru şekilde karşılayacak seri ve modülleri kolayca tespit edeceksiniz.
Mikro Yazılım kurumsal programlarından birini kullanıyorum.