Avukatlar için e-imza Başvurusu
Avukatlar e-imzayı nasıl alır?
Elektronik imza nedir ve
e-imza nasıl alınır sorularının cevaplarını paylaşmıştık. Peki avukatların elektronik imza başvuru ve başvuru takip işlemleri neler? Bu yazıda bu soruları yanıtlıyoruz.
Türkiye Barolar Birliği e-İmza
Türkiye Barolar Birliği 2010 yılından beri hukuk dünyasına uygun şartlarda e-imza sağlıyor. TürkTrust'a bağlı alt kök sertifika otoritesi ile elektronik imza üreten
Barodan e-imza almak için yapmanız gerekenleri aşağıda sıraladık:
1. Türkiye Barolar Birliği'nin e-imza sitesini açtıktan sonra sayfadaki 'Başvuru Bilgileri' başlıklı formun ilk satırına 11 haneli T.C. Kimlik numaranızı girin.
2. Ardından formun devamındaki başvuru sahibi bilgilerini doldurun. Formu doldururken aşağıdaki bilgileri de mutlaka girin:
- Baro
- Baro sicil numarası
- TBB sicil numarası
- Ad ve soyadı
- Cep telefonu
- Adres
- e-Posta
3. 'Teslimat ve Ödeme' sekmesindeki 'üretim yeri', 'ödeme şekli', 'e-imza bedeli', 'teslimat ücreti' ve 'genel toplam' seçeneklerini düzenledikten sonra 'Başvurumu Tamamla' butonuna tıklayın.
4. Otomatik olarak oluşan başvuru formu ile taahhütnameyi baronuza teslim edin.
5. Eğer ödeme seçeneği olarak 'Baro'da ödeme' seçeneğini işaretlediyseniz ödemenizi baronuza yapmalısınız.
6. TBB hesabına yatırdığınız ücretin dekontunu tarayıp e-imza@barobirlik.org.tr adresine gönderin.
Başvurunuz ve
elektronik imza ile ilgili daha detaylı bilgiye ihtiyaç duyuyorsanız Türkiye Barolar Birliği e-imza sitesindeki e-posta adresine e-posta gönderebilir, imzası biten elektronik imzanız için yeni bir talebi de aynı sayfadan oluşturabilirsiniz.
UYAP'a e-imza ile giriş
Ulusal Yargı Ağı Bilişim Sistemi UYAP'a da e-imzanız ile giriş yapabilirsiniz. Davaları ve mahkemeler arası yazışmaları kağıt israfı ve posta gideri olmadan takip etmeye izin veren portala e-devlet üzerinden
mobil imza (m-imza) ile de giriş yapılabiliyor.