Giriş Yap Kayıt Ol
Şifremi Unutum
Bize ulaşın

BİZİ ARAYIN: 0850 225 10 10

GİRİŞ
KAYIT OL KONTÖR SATIN AL

E-ARŞİV BAŞVURU SÜRECİ NASIL OLUR?

e-Arşiv fatura nedir, e-faturadan farkı nedir?

e-Arşiv fatura kullanmanın 8 avantajı

  1. e-Arşiv, kağıt kullanımını azaltarak çevrenin korunmasına yardım eder.
  2. Baskı ve posta süreçlerini ortadan kaldırarak hem zamandan tasarruf ettirir hem de maliyetleri düşürür.
  3. Fatura başına maliyeti azaltır ve iş süreçlerini kısaltır. Bu sebeplerle işletme verimliliğini artırır.
  4. Matbu faturalarda yapılan maddi hataları en aza indirir. 
  5. Dijital ortamda uzun yıllar güvenle saklanır.
  6. Karmaşık dosyalar ve dolaplar yerine sistemli bir arşiv sunar; hızlı ve kolay erişim sunar.
  7. Firmaların iç ve dış denetime hazır olmasını sağlar.
  8. Firmaları uluslararası finansal standartlara uyumlu hale getirir.

e-Arşiv fatura nedir, beraberinde getirdiği avantajlar nelerdir?

e-Defter başvurusu nasıl yapılır?

 

Hangi işletmeler e-Arşiv fatura kullanmak zorundadır?

VUK genel tebliğleri, aşağıda sıraladığımız mükelleflerin 1 Ocak 2020 itibarıyla e-arşiv fatura uygulamasına geçmek zorunda olduğunu söyler:

 

Bunların haricinde e-arşiv fatura kullanmayan mükelleflerin, 1 Ocak 2020 tarihin itibarıyla düzenleyecekleri faturaları, vergiler dahil toplam tutarının 30 bin TL'yi (vergi mükelleflerine düzenlenenler açısından vergiler dahil toplam tutarı 5 bin TL'yi) aşarsa bu faturaları e-arşiv fatura olarak Gelir İdaresi Başkanlığı'nın (GİB) sunduğu e-belge düzenleme sistemi üzerinden hazırlaması gerekiyor. 

 

e-Arşiv faturaya başvuru süreci

Bir e-arşiv hesabı ile tüm resmi, hukuki ve ticari belgelerinizi elektronik ortamda hazırlayıp uzun süreler yasal şekilde ve güvenle saklayabilirsiniz. e-Arşiv hesabınızı  herhangi bir donanım ve yazılım maliyetleri üstlenmeden ve GİB'e dahi başvurmak zorunda kalmadan kolayca etkinleştirebilirsiniz. Nasıl mı? Yalnızca  https://www.emikro.com.tr adresine girerek! Başvurunuzu yapmadan önce ihtiyaç duyacağınız tek şey bir mali mühür. 

 

Mali mühür nedir, nasıl alınır? 

Bu konuda aşağıda linki bulunan yazımızdan detaylı bilgi edinebilirsin:

Mali mühür nedir, nasıl alınır?

 

Bir işletmenin e-arşiv faturası kullanıp kullanmadığı nasıl anlarsınız?

GİB'in web sitesindeki e-Arşiv Kayıtlı Kullanıcılar Listesi'ni kontrol edebilir, böylece bir işletmenin e-fatura kullanıcısı olup olmadığını görüntüleyebilirsiniz.

 

 

Ürün Talep Formu

Ürün Talep Formu

Çözüm ortağımız size uygulamalı Mikro Yazılım programları sunumu yapacak. Böylece ürünlerimizle tanışacak, işletmenizin ihtiyaçlarını en doğru şekilde karşılayacak seri ve modülleri kolayca tespit edeceksiniz.
Mikro Yazılım kurumsal programlarından birini kullanıyorum.