Fatura Örneği: Faturada Hangi Bilgiler Yer Almalı?

Muhasebe ve Finans 1dk
Muhasebe ve Finans

Düzenlediğimiz faturalar, işletmelerimizin en önemli belgeleri arasında. İster matbu ister elektronik olsun, tüm faturaların bir formatı var.
Peki, faturalarımız nasıl olmalı? Bir fatura örneği ile anlatalım.

Fatura Nasıl Kesilir?

En önemli sorudan başlayalım: Faturanızı nasıl kesmelisiniz?
Fatura kesme için birçok farklı metot var ve bu yollar faturanın amacına, miktarına ve kişisel seçimlere göre değişiyor. Birçok ortak özelliği olan bu yöntemleri şöyle sıralayabiliriz:

  • Elle fatura kesmek
  • Nokta vuruşlu yazıcı ile fatura kesmek
  • Lazer/mürekkepli yazıcı ile fatura kesmek
  • Herhangi bir yazılım kullanarak fatura kesmek
  • Mikro Yazılım ürünleri kullanarak fatura kesmek

Fatura türleri hakkında daha fazla bilgi almak için Fatura Çeşitleri Nelerdir?” başlıklı yazımızı okuyabilirsiniz.

Bir Faturada Hangi Bilgiler bulunmalıdır?

Fatura hazırlarken dikkat edeceğiniz ilk şey, belgede olması gereken bilgileri eksiksiz şekilde doldurmaktır. Bir faturada şu bilgiler bulunmalı:

  • Fatura ibaresi
  • Faturanın düzenlenme tarihi, seri ve sıra numarası
  • Maliye Bakanlığı ibaresi veya noter tasdik mührü şekli
  • Faturayı düzenleyenin adı, varsa şirket unvanı, iş adresi, bağlı olduğu vergi dairesi ve hesap numarası
  • Alıcının (müşterinin) adı, ticaret unvanı, adresi, varsa vergi dairesi ve hesap numarası
  • Malın ve hizmetin türü, miktarı, birim fiyatı ve tutarı
  • Satılan malların teslim tarihi ve irsaliye numarası
  • Kaşe ve imza