E-Serbest Meslek Makbuzu nedir?
E-Serbest Meslek Makbuzu, serbest meslek erbabı tarafından mesleki faaliyetlerine ilişkin olarak 213 sayılı Vergi Usul Kanunu hükümlerine göre düzenlenen, kağıt serbest meslek makbuzu ile aynı yasal niteliklere sahip, hizmet alanın talebine göre elektronik veya kağıt ortamda iletilen, dijital olarak muhafaza ve ibraz edilebilen ve Gelir İdaresi Başkanlığı'na (GİB) elektronik ortamda raporlanan elektronik belgedir.
Serbest Meslek Makbuzu belgesi düzenlemek zorunda olan mükelleflere (Noterler hariç olmak üzere mali müşavir, avukat, doktor, mimar, mühendis ve sanatçılar) 1 Ocak 2018 tarihi itibarıyla uygulamaya dahil olma imkanı sunulmuştur.
E-Serbest Meslek Makbuzun’dan kimler faydalanabilir?
01/01/2018 tarihi itibariyle dileyen serbest meslek erbapları uygulamaya dahil olarak mesleki faaliyetlerine ilişkin tahsilatları için kâğıt ortamda düzenlemiş oldukları Serbest Meslek Makbuzunu elektronik belge olarak elektronik ortamda düzenleyebilir, muhatabının talebi doğrultusunda elektronik veya kâğıt ortamda iletilebilir, elektronik ortamda muhafaza edip Gelir İdaresi Başkanlığı’na elektronik ortamda raporlayabilirler.
E-Serbest Meslek Makbuzun’dan nasıl faydalanabilirim?
Aşağıdaki yöntemlerden birini seçerek e-Serbest Meslek Makbuzu uygulamasınan yararlanabilirsiniz.
1. GİB e-Fatura Portalı
2. Entegrasyon Yöntemi
3. Özel Entegratör (emikro.com.tr)
Kulanmaya başlamak için yapmanız gerekenlerle ilgili Aktivasyon Adımları bölümünden yardım alabilirsiniz.
MY E-Serbest Meslek Makbuzun’dan faydalanmak için mali mühür almam gerekiyor mu?
Mali mühür veya e-imza almanız gerekmektedir.
MY E-Serbest Meslek Makbuzundan’dan faydalanmak için E-Fatura uygulamasına geçmem gerekiyor mu?
Hayır.
Uygulamaya dahil olma zorunluluğu var mıdır?
e-Serbest Meslek Makbuzu zorunlu bir uygulama olmayıp, 213 sayılı Vergi Usul Kanunu hükümleri uyarınca serbest meslek makbuzu belgesini düzenlemek zorunda olan mükellefler (noterler hariç), istemeleri halinde 1/1/2018 tarihinden itibaren uygulamaya dahil olabileceklerdir.
Her bir eMikro hizmeti için farklı My E-Kontör paketleri satın almam gerekir mi?
My E-Kontör”, Mikro Yazılımevi’nin tüm e-mikro hizmetlerinde kullanılacak ortak para birimidir. Bu nedenle, tüm hizmetler için tek bir paket almanız yeterlidir.
My E-Kontör paketini nasıl satın alabilirim?
www.emikro.com.tr sayfasına giriş yaparal “Kontör Satın Al “seçeneği ile veya çalışmış olduğunuz Mikro İş ortağını ile iletişime geçerek satın alabilirsiniz.
My E-Kontör paketini aylık mı satın almam gerekiyor?
Her ay kontör alım zorunluluğu yoktur. MyE-Kontör paketlerinde yer alan kontörlerinizi 6 ay süre ile sınırlı olmak koşuluyla satın almanızı takip eden aylarda kullanabilirsiniz.
Bu sayede harcamalarınızı küçük parçalara bölerek nakit akışınızı optimum şekilde yönetebilir ve kontör tüketiminizi kontrol altına almış olursunuz.