e-Fatura uygulaması nasıl uygulanır?
Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından yönetilen e-fatura uygulamasında amaç tek format ve standarda göre satıcı ve alıcı arasında güvenli, zaman ve maliyet tasarrufu sağlayan bir sistem oluşturmaktır.XML tabanlı ticari hayatın tüm süreçlerini içerecek şekilde etiketlemelere sahip olan uluslararası bir standart olan UBL-TR benimsenmiştir.
e-Fatura sistemine erişim nasıl sağlanır?
e-Fatura uygulamasına Kayıtlı Kullanıcılar, uygulamayı 3 farklı yöntemle kullanabilirler:
1. e-Fatura Portalı
2. Entegrasyon Yöntemi
3. Özel Entegratör (emikro.com.tr)
Özel entegratör nedir?
14/12/2012 tarih ve 28497 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan 421 sıra No.lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği ile 397 sıra No.lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliğinde değişiklik yapılarak; e-Fatura uygulamasına kayıtlı mükellefler ile kayıt olmak isteyen mükelleflerin teknik yeterliliğe sahip bir özel entegratörün bilgi işlem sistemi vasıtasıyla elektronik fatura alıp gönderebilme imkanı sağlanmıştır.
Özel entegratör faydaları nelerdir?
Özel entegratör kullanımı ile;
1. Kağıt fatura tedarik, depolama ve gönderim maliyeti ortadan kalkar,
2. Dış sistemlerle veri entegrasyonu sağlanır ve hatasız, hızlı gönderim yapılır,
3. Faturayı işleyen personele ihtiyaç kalmaz ve işleme sırasındaki hatalar ortadan kalkar,
4. Sarf malzeme tüketimi azalır,
5. Fatura gönderimindeki aksaklıklar (kaybolması veya gecikmesi) önlenir,
6. Arşivleme işlemleri kolayca yapılır ve ihtiyaç halinde arşiv faturası anında görüntülenir,
7. Karşılıklı fatura anlaşmasında uyuşmazlıklar önlenir.
Özel entegratörle çalışacak mükelleflerin mali mühür almaları gerekecek mi?
Evet. Mükellef her şekilde Gelir İdaresi Başkanlığı’na başvurup mali mühürünü temin ettikten sonra özel entegratörle anlaşma yapabilecektir.
Özel entegratörle çalışmaya başlayan mükelleflerin portalları açık kalabilir mi?
Hayır. e-fatura uygulamasından sadece bir yöntemle faydalanabilir.
Entegrasyon yapan bir mükellefin özel entegratörle anlaşma yapması durumunda nasıl bir işleyiş söz konusu olacaktır?
Gelir İdaresi Başkanlığına verecekleri bir dilekçe ile entegrasyon hesapları kapatılacak ve özel entegratör vasıtasıyla fatura alışverişi yapacaklardır.
Yanlış kesilen ticari temel faturalar için iptal ve iade işlemleri nasıl yapılacak?
Alıcı tarafından ret yanıtı ya da kabul edildiyse iade faturası hazırlanacak ve iletilecektir.
Zorunluluk kapsamındaki mükelleflerden değilim ancak e-defter kullanmak istiyorum. e-fatura uygulamasını kulllanmak zorunda mıyım?
e-defter uygulamasına geçmek isteyen mükellefler için e-fatura kullanım zorunluluğu bulunmaktadır.
E-Fatura Portalı Nedir?
E-Fatura Uygulamasını kullanma konusunda yeterli alt yapıya sahip olmayan kullanıcıların uygulamadan yararlanabilmelerini sağlamak amacıyla geliştirilen ve e-Fatura uygulamasına ait temel fonksiyonları bünyesinde barındıran bir web uygulamasıdır.
My E-Portal Nedir?
Tıpkı, E-Fatura Portalı gibi işleyiş gösteren bir Mikro Yazılımevi A.Ş. hizmeti olup, e-Fatura uygulamasına ait temel fonksiyonları bünyesinde barındıran bir web uygulamasıdır. Bu hizmetin e-Fatura yükleme kapasitesi sınırsızdır.
Mikro Yazılımevi ile çalışacak mükelleflerin e-Fatura ve e-Arşiv hizmetinden yararlanmak için mali mühür almaları gerekecek mi?
Evet. Mükellef her şekilde Gelir İdaresi Başkanlığı’na başvurup mali mühürünü temin ettikten sonra eMikro.com.tr web sayfasına giriş yaparak, satın alma işlemini gerçekleştirmesi gerekmektedir.
Her bir eMikro hizmeti için farklı My E-Kontör paketleri satın almam gerekir mi?
“MyE-Kontör”, Mikro Yazılımevi’nin tüm e-Devlet uygulamaları hizmetlerinde kullanılacak ortak para birimidir. Bu nedenle, tüm hizmetler için tek bir paket almanız yeterlidir.
MyE-Kontör paketini aylık mı satın almam gerekiyor?
MyE-Kontör paketlerinde yer alan kullanılmamış kontörleri 6 ay süre ile sınırlı olmak koşuluyla takip eden aylarda kullanabilirsiniz.